Kärlek - Mariika

Jaa, då när man kommit till den punkten i livet där allt är frid och fröjd, man känner att man akn släppa allt och låta livet leka självt en stund så kommer det. KÄRLEKEN!
 
Kärlek är så mycket olika saker. Kärlek för familjen är ju något man har som man inte får välja själv, kärlek för vänner som man aldrig skulle vilja förlora och så finns det ju kärleken för någon speciell, en samgörighet man bara känner för en person, någonting som bara funnits där ett tag och plötsligt vaknat till liv. Den kärleken som inte kan köpas för pengar(även om man har räknat ut dess kostnad). 
 
Vissa påstår att den inte finns, jag vet faktiskt inte vad jag ska tro. Jag är ju lite speciell, inte mycket kärlek här, jag har ju min familj alltid, men det finns en tomthål som jag tror har börjat fyllas igen. Jag har haft denna pojkvännen, under tiden vi var ett par så tyckte jag att han var underbar, den bästa vännen man kan ha... Men mot slutet av vårt förhållande började jag fatta vad det var som faktiskt var. Han hade varit otrogen mot mig, jag trivdes inte i hans sällskap och han var så pass svartsjuk att jag var rädd att förlora mina kompisar. Jag gjorde slut. Det var det ända jag trodde kunde vara rätt. Det var inte lätt för mig heller. Det var klart att jag fortfarande gillade honom, även o jag inte ville vara mer än vänner. Nu är jag inte säker på om jag ens vill vara det. Vi gick igenom ett svårt slut och vi umgås inte längre och ska jag vara ärlig så känner jag ingen skillnad. Och det är först nu när jag är trygg hos en annan då jag kan säga att det faktiskt aldrig var något. I alla fall inte för mig.
 
Jag är inte säker på vad jag håller på med för tillfället. Det som var innan det var inte kärlek, det visste jag från början, men nu... Jag älskar att umgås med V. Om dagarna finns inget bättre än att prata med honom... OCH BAKA! Jag älskar att baka... DET ÄR KÄRLEK GOTT FOLK! GODIS OCH SÖTSAKER!
 
Något som jag skulle säga att kärlek är... Kärlek är av du tycker att det ska vara. Är du kär efter att ha sett personen i ögonen. Visst! Jag tror dig. Har du aldrig avrit kär. Visst! Jag tror dig. Du dömer själv vad kärlek är och låt tien någon komma och förklara det för dig. Ingen kan beskriva vad kärlek är för dig. Du vet själv när du är kär. OCH kärlek kan ta slut. är man med i leken får man leken tåla.
 
MVH
Mariika Bosdotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback