Kärlek - Zoey

En sak som är allmän fakta om kärlek: Kärlek är det värsta som finns i hela världen, men det är det man vill ha mest av allt i hela världen.

Jag är ju ett geni på kärlek *host host*. Jag har haft långdistansförhållande, jag har haft småbarnsförhållande, jag har haft ett äkta och vuxet förhållande om jag har haft ett ungt tonårsförhållande.

Jag har alltid varit en människa som tyckt att frasen "jag älskar dig" har enormt med betydelse och det tycker jag fortfarande. Att säga det till någon är verkligen som att öppna sitt bröst och visa sitt hjärta för personen i fråga. Det kan också vara anledningen till att kärlek gör så ont. Ett så måste tas hand om och vårdas och om någon istället slår till i såret och går därifrån så gör det ont.
Jag har upplevt hjärtesorg av tre olika anledningar.
1. Att förlora en älskad genom döden
2. Att veta att en kärlek som var viktig för mig tog slut utan min vetskap
3. Att blivit lämna med ett sår i hjärtat så ovårdat att det nästan tog kål på mig

1.
Jag hade en gammel farmor som jag stod ytterst nära och jag älskade henne väldigt mycket. hon fanns i mitt liv tills jag fyllde 12. Året då jag blev 12 blev hon väldigt sjuk, hon kunde inte äta nått och jag har för mig att hon fick en tumör i magen. Innan hon dog skulle min pappa, min faster och min farfar åka och träffa henne. Jag minnst att jag så gärna ville följa med, jag saknade henne så. Min pappa lät mig inte följa med. Sista gången jag såg henne var på släktes grillfest vi har varje år. Hon såg trött ut då...
När min pappa berättade i efterhand om hur det hade varit den där sista gången han träffade henne så sa han att hon hade åldrats hundra år hade det verkats som.
Jag var så ledsen på hennes begravning och jag grät och grät. Jag var den enda av hennes barnbarnbarn som grät. De andra hade inte känt henne så som jag gjorde men jag har kvar henne i mitt hjärta och jag älskar henne fortfarande även fast hon inte längre lever. Även om personen som kärleken finns för försvinner så försvinner inte kärleken för personen.

2. Jag har levt 13 år i mina föräldrars hem och i deras kärlek. Sen tog deras giftermål slut.
Jag har haft vänner som gått igenom skilsmässor och jag har sagt att jag kan förstå men det gör man verkligen inte förr ens det händer en själv.
Jag tog skilsmässa mycket hårt. Jag minns att jag absolut inte vill gråta för jag ville inte såra någon av mina föräldrar så jag gick och grät där ingen var i närheten eller när ingen var hemma.
Saken var att det blev en sådan chock för mig att de skilde sig att jag tog det lite extra hårt. Samma sommar hade hela familjen åkt på semester i utlandet och allt hade varit perfekt i några månader och sen i slutet av sommaren så kommer beskedet om skilsmässan.
Det är svårt att tro att man har en kärlek till någon annans kärlek och sen när dens eller deras kärlek försvinner så krossas ens hjärta.

3.Och nu kommer vi till en faktisk relation.
Jag har sagt "jag älskar dig" till två personer i hela denna vida värld som inte är en familjemedlem.
Samuel var den första jag sa det till. Han var allt alla andra inte var. Han var vacker, rolig, charmig, snäll, generös och den knäppaste människan jag någonsin träffat. Han var hela min värld i nio månader och han var den första som jag verkligen älskade.
Jag vet vad jag betydde för honom och tyvärr vad jag fortfarande betyder och man tycker att en sådan "love story" som vi hade borde ha avslutats på ett bra sätt. Det avslutades med otrohet. När jag åkte på resa med min klass så kysste han en annan tjej och gjorde så mycket mer med henne. Jag hade varit misstänksam mot henne en längre tid men Samuel hade blivit arg på när jag nämnt att jag var avundsjuk.
När jag till sist fick reda på vad de gjort krossades jag. Jag fick höra det face to face från honom när vi alla tre var i samma rum. Jag sprang ut ur hans hus och sprang till en lekplats och grät i snön. Jag ringde min syster och sa att pappa skulle hämta mig och såklart kom han väldigt snabbt.
Samuel har aldrig förlåtit sig själv sen dess.

När jag skriver om kärlek så låter det så hemskt. Död, sorg och massa tårar och ja, det är så kärleken kan vara men det är värt det! Jag är så glad att jag fått uppleva sådan perfekt lycka som när jag hade äkta och ren kärlek i mitt liv och jag skulle inte ha skippat någon av dem. Kärlek kommer att göra ont och medföra tårar och känslor man helst skulle vilja slänga bort och ignorera helt men man skulle aldrig vela bli utan kärleken ändå. All lycka som kärlek i livet tar med sig är värd smärtan som kan komma. Och smärtan kan man lära sig av också.

Jag vill ge er ett viktigt råd. Älska i livet så kommer du bli lycklig och växa som människa.

Jag har en pojkvän nu som jag älskar. Han har varit så snäll mot mig och verkligen läkt mina sår i hjärtat. Under de månaderna vi varit tillsamman har han kommit att betyda väldigt mycket för mig och jag vill bara vara nära honom. Han har försökt sitt yttersta för att göra mig glad när jag är ledsen och jag är tacksam mot honom och jan inte tacka honom nog för glädjen han tillför i mitt liv.

MVH
Zoey Montgomery

Kommentarer
Admin säger:

Det lustiga är att din pojkvän typ ignorerar dig och verkar inte alls bry sig om di när du blir ledsen :(

2013-06-17 | 00:17:58
Anonym säger:

jag tror inte han märker det, jag är bra på att dölja mina känslor. Jag vet att jag kanske borde säga till honom men varje gång jag tänker att jag ska försöka så finns det alltid nått som hindrar mig. Tack för din åsikt dock- Zoey

2013-06-17 | 17:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback