Killar - Zoey

Jag har under min korta livstid haft sex stycken killar om man räknar med min nuvarande.
Killar är komplexa men ändå så simpla och detta faktum gör att tjejer aldrig kan förstå hur en killa tänker. Så jag säger det redan nu: försök inte förstå en kille!
Jag har under minst hälften av min "medvetna" skoltid litat mer på killar än på tjejer. Varför? För killar hade alltid mitt förtroende. De hade aldrig svikit mig på nån punkt och jag såg det som att de alltid skulle finnas där och vara min små pojk kompisar. Men som sagt livet går vidare.
När jag bytte skola fick jag "smaka på" en helt annan version av killar. De var dryga och stöddiga. De var snälla och nördiga som bara den. De var läskiga och man vågade inte prata med dem. Det var bara en galen mix av märkliga varalser som fick de tidigare killarna jag kännt att verka som gulliga mjukisdjur!
Jag fann dock tillbaka till kvinnliga vänner och de jag lärde känna fick jag otrolig respekt och tillit för. De var bland de närmsta vänner jag haft på länge.
Jag fick också en ny pojkvän, och ojojoj vilket annorlunda förhållande det blev. Från att vara helt oerfaren vad gäller kyssar och strul och allt vad som tillkommer till att veta allt och lite till om det! Den killen var FANTASTISK! Jag älskade honom så djupt och jag vet att han kända likadant för mig. Men som jag redan nämnt i texten, försök inte förstå killar. Han var otrogen mot mig när jag var iväg på semester och när jag kom hem så tog det slut efter fem dagar.
Gud vilket drama det resulterade i! Han bröt ihop och jag bröt ihop och allt blev till KAOS! Det värsta i allt, i slutet då var att han efter allt vi gått igenom tillsammans inte kunde vara ärlig mot mig förens han inte kunde ljuga mer.
Det hände massor med saker efter det.
Jag skaffade en ny kille, mitt ex skaffade sig två. Jag blev kär igen, i en ny kille som aldrig haft tjej förut.
Killar måste ha nån inbyggd sak i huvudet som säger "såhär ska du göra för att tjejer ska bli nöjda" inom olika områden. Han hade aldrig haft en tjej innan men snubben vet hur man gör en flicka gladare än ett barn i Willy Wonkas godisfabrik! När jag fyllde år gav han mig en specialbeställ "Nördgrej" som jag blev aslycklig för! Han är väldigt omtänksam oh bryr sig väldigt mycket om mig och jag är lycklig när jag är med honom. Sen så är det ju så att vi börjat gå vidare i våran relation och att den fysiska delen blivit viktigare.
Jag är oskuld (överraskning?), jag har inte haft så kallat "klassiskt samlag. Min nuvarande kille vet nästa mer än jag om "sex och samlevnad", ska jag vara förvånad?
Man ska vara försiktig med pojkvänner, GÅ LÅÅÅÅÅÅNGSAMT FRAMMÅT! Det måste man komma ihåg, om killen är pushigare än dig och inte lyssnar på ett "nej" så får han ta och skärpa till sig, om han fortsätter så vet man inte riktigt varför han vill vara tillsammans med dig. Han ska gilla DIG och inte din snygghet.
Jag tycker mycket om min nuvarande pojkvän och jag är jätteglad för att hans finns för mig men jag undrar lite hur han vågar. Han har tagit initiativ till imprinsip allt i vårat förhållande och det är ändå jag som vet hur det är att ha ett "seriöst fårhållande".
Det är dendär inbyggda grejen som killar har, det måste vara så!
Om man nu ska tänka igen på killkompisar så kan jag bara säga såhär, de växer upp! Mina gamla killkompisar är helt andra människor! Jag förstår dem inte. Mina tjejkompisar från min gamla skola, helt normala och som de alltid varit. Killarna däremot, OJOJOJ!! De är stora, de drar sexskämt, de flörtar och jag vet inte vad!
Killar ändras så snabbt och man fattar INGENTING. De går från glada till skitförbannade och från ledsna till sjukt speedade.
 
Jag kan skriva allt möjligt om den främmande rasen killar och deras beteende men det orkar jag inte. Jag finner att livet skulle vara otroligt jättetråkigt utan killar, men det skulle också vara väldigt härligt. Jag känner många killar och har många killkompisar, men en sak har jag gett upp på. Hur mycket du än gillar en kille och på vilket sätt som helst du gillar den på, försök inte förstå den. De tillhör ett annat univerum och det är inte till för tjejer, det är knappt så de själva förstår sig på sig själva. Lägg inte tid på att förstå dem  utan njut av deras sällskap och var deras vän eller flickvän. Var den bästa bruden du kan va och förstå digsjälv först så får vi se hur bra du kan förstå en kille.
 Zoey Montgomery 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback